|
|
Σέρβις-Συντήρηση Πληροφορίες � ερωτήσεις πάνω στο σέρβις και τη συντήρηση του ΧΤσας |
|
Thread Tools | Display Modes |
#
1
|
|||
|
|||
ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ....
Γεια χαρά σε όλους,
Στο post αυτό έχω συγκεντρώσει αρκετή πληροφορία σχετικά με τον καθαρισμό της αλυσίδας και όχι μόνο… Όλη η πληροφορία είναι κλεμμένη από άλλα ελληνικά site αλλά και από site του εξωτερικού με τις δικές μου προσθήκες. Κάποιες από τις τεχνικές τις δοκίμασα και εγώ στο δικό μου ΧΤΧ και θα τις σχολιάσω ανάλογα… Ξεκινάμε... ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ Στην αγορά κυκλοφορούν πολλά προϊόντα τα οποία υπόσχονται καθαρές αλυσίδες με το λιγότερο δυνατό κόπο και χωρίς να λερώνεις τα χέρια σου. Τα προϊόντα αυτά είναι αρκετά ακριβά και για καλό καθαρισμό ένα σπρέι δεν είναι ποτέ αρκετό. Κακά τα ψέματα αλλά ο καθαρισμός μιας αλυσίδας είναι μια βρόμικη υπόθεση και κάποιος πρέπει να την κάνει. ΕΣΥ φιλαράκι! Μεγάλη συμβουλή κόψτε να νύχια σας πριν ξεκινήσετε βάλτε χειρουργικό γαντάκι, αν δεν θέλετε να πάτε για ποτό και να έχετε δάχτυλα σαν να έχετε μόλις ξύσει την μύτη σας.... Εδώ θα ήθελα να αναφέρω ότι 1ας γρύλος είναι απαραίτητος ώστε να σηκώσετε τον πίσω τροχό και να κάνετε τη διαδικασία πολύ πιο απλή. *ΠΡΟΣΟΧΗ μην χρησιμοποιήσετε γρύλο σε κατηφόρα γιατί υπάρχει ο κίνδυνος να δείτε το ΧΤ σας ανεστραμμένο με τα λάστιχα πανό. Ο γρύλος που προτείνει ο psifio είναι δοκιμασμένος και σουπερ. http://www.xt660.com/showthread.php?t=7351 Ο πιο διαδεδομένος τρόπος είναι ο συνδυασμός κηροζίνης (φωτιστικό πετρέλαιο, αυτό που βάζουμε στην κερωζάν) και πινέλου ή οδοντόβουρτσας. Μπορείτε να το βρείτε σε όλα τα βενζινάδικα σε συσκευασία των 4 λίτρων με 7 ευρώ. Θα σας φτάσει για 20-30 καθαρισμούς. Βουτάμε το πινέλο/οδοντόβουρτσα στην κηροζίνη και περνάμε ένα χέρι την αλυσίδα για να φύγει η βρομιά που έχει μαζευτεί πάνω της. ΔΕΝ πνίγουμε την αλυσίδα στην κηροζίνη ούτε την ρίχνουμε με το κιλό. Υπάρχουν τριγύρω εξαρτήματα στα οποία δεν θέλουμε να πάει κηροζίνη (λάστιχο, άξονας και ρουλεμάν τροχού). Ένα απαλό βούρτσισμα αρκεί. Ένα σκούπισμα με στεγνό πανάκι και έπειτα πλένουμε την αλυσίδα με ένα απαλό απορρυπαντικό (το ίδιο που πλένουμε την μότο ή για τα πιάτα) για να φύγουν και τα τελευταία υπολείμματα κηροζίνης. Καλό θα ήταν να πάμε μια σύντομη βόλτα ώστε η κίνηση της αλυσίδας να διώξει τα νερά από το πλύσιμο. Σύντομη βόλτα όπως γύρω από το τετράγωνο όχι μέχρι το Βόλο για καφέ, η αλυσίδα δεν έχει καθόλου λιπαντικό τώρα μη το ξεχνάμε αυτό. Αν έχετε κάνει σωστά την δουλειά θα πρέπει τώρα να έχετε μια πεντακάθαρη αλυσίδα αλλά χέρια και πάτωμα μ#&*νί. Είπαμε είναι βρόμικη εργασία! Σε περίπτωση που η αλυσίδα έχει σκουριές εξωτερικά (από ακινησία) πριν ξεκινήσετε, την παραπάνω διαδικασία κάντε 1 πέρασμα με WD 40 και αφήστε το να κάνει την δουλεία του για 10-20 λεπτά.. *Προσοχή εάν η αλυσίδα έχει εκτεταμένες σκουριές καλό θα ήταν να εξετάσετε την πιθανότητα αντικατάστασης της. Δεν χρησιμοποιούμε βενζίνη, υγρά καθαρισμού όπως engine / brake / carb cleaner διότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να χαλάσουν τα o-ring . Τώρα το κάθε πότε θα την καθαρίζουμε είναι μάλλον μια προσωπική υπόθεση. Καλό θα ήταν μαζί με την ρύθμιση να γίνεται και ο καθαρισμός. Το χειμώνα βέβαια με τις συχνές βροχοπτώσεις και την γλίτσα που μαζεύεται στους δρόμους καλό θα ήταν να την καθαρίζουμε πιο συχνά. Το ίδιο ισχύει για αυτούς που κάνουν πολλά χωμάτινα χλμ και η αλυσίδα μαζεύει λάσπες. ΛΙΠΑΝΣΗ Για την λίπανση τώρα της αλυσίδας τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα. Συνήθως οι κατασκευαστές προτείνουν την λίπανση κάθε 500χλμ περίπου ή ανάλογα με την χρήση (μια μότο που κυκλοφορεί κυρίως στην πόλη με χαμηλές ταχύτητες μπορεί να θέλει κάθε 1000χλμ, ενώ η ίδια μηχανή αν κάνει συχνά ταξίδια στην εθνική με υψηλές ταχύτητες θέλει πιο συχνά). Το σίγουρο είναι ότι πρέπει να την λιπαίνουμε μετά την βόλτα μας όπου η αλυσίδα είναι ζεστή, το λιπαντικό μπορεί να εισχωρήσει καλύτερα και πάντα από την εσωτερική πλευρά της (αυτήν που έρχεται σε επαφή με τα γρανάζια). Ιδανικά θα πρέπει να το κάνουμε το βράδυ για να δώσουμε στο λιπαντικό τον απαιτούμενο χρόνο να πιάσει καλά πάνω και να ελαχιστοποιήσουμε έτσι τα φτύσιμο στην ζάντα. Δεν αδειάζουμε όλη την φιάλη, ένα ή δύο περάσματα είναι αρκετά. Ουσιαστικά μας ενδιαφέρει να λιπάνουμε τα σημεία που έρχονται σε επαφή με τα γρανάζια και να δημιουργήσουμε ένα προστατευτικό στρώμα πάνω από τα o-ring. Τα εσωτερικά μέρη την αλυσίδας λιπαίνονται από το γράσο που έχει βάλει ο κατασκευαστής και κρατιέται στην θέση του από τα o-ring. Και τώρα τα ωραία .Ποιο λιπαντικό φτύνει λιγότερο και είναι καλύτερο; Δεν ξέρω.... ο καθένας έχει διαφορετική άποψη... Εγώ χρησιμοποιώ BEL - RAY που είναι κολλώδες και ανά 3 περάσματα κάνω και ένα με Valvoline που έχει μικρότερη πυκνότητα. ΡΥΘΜΙΣΗ Κάθε αλυσίδα χρειάζεται ένα ποσοστό χαλαρότητας (μπόσικα) για μπορεί να διαχειριστεί καλλίτερα τους παλμούς δύναμης που προέρχονται από τον κινητήρα και για να μπορεί να ακολουθήσει ελευθέρα την κίνηση του τροχού πάνω κάτω λόγο λειτουργίας της ανάρτησης. Μια εντελώς ή υπερβολικά τεντωμένη αλυσίδα θα προκαλέσει φθορά στα γρανάζια και στις εδράσεις του κιβωτίου, επιπλέον θα έχει και μεγαλύτερες πιθανότητες να σπάσει. Μία υπερβολικά χαλαρή αλυσίδα, πέρα από το οπτικά και ηχητικά αποκρουστικό θέαμα, φθείρεται πολύ πιο γρήγορα, το ίδιο και τα γρανάζια. Τι θέλουμε λοιπόν; Το ‘ιδανικό’ είναι ένα free play ( μπόσικα) περίπου 3-4 εκ Εγώ θα έλεγα ακολουθήσετε το RTM.* Γυρνώντας τον τροχό βρίσκουμε το σημείο όπου η αλυσίδα είναι πιο τεντωμένη, μετρώντας την κάθετη κίνηση στο μέσο της διαδρομής μεταξύ πίσω γραναζιού και μπροστινού. (Αν και ύπαρξη άνισης χαλαρότητας υποδεικνύει και ανομοιογενή φθορά και την αναγκαιότητα αντικατάστασης της αλυσίδας, το προσπερνάμε προς το παρόν διότι δεν ζούμε σε έναν ιδανικό κόσμο όπου οι αλυσίδες δεν θα είχαν φθορά ούτως η άλλος). Αφού έχουμε κάνει αυτόν το έλεγχο, ξεσφίγγουμε τον άξονα του πίσω τροχού και έπειτα μέσο των ρεγουλατόρων που βρίσκονται συνήθως στο τελείωμα του ψαλιδιού τεντώνουμε την αλυσίδας έτσι ώστε στο ίδιο σημείο που μετρήσαμε πριν να έχουμε αυτά τα 3-4 εκ μπόσικα... ΠΡΟΣΟΧΗ: ΕΛΕΓΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΗ ΤΟΥ ΤΡΟΧΟΥ. Αφού τελειώσουμε ξανασφίγγουμε ότι ξεβιδώσαμε. Είδατε δεν ήταν και τόσο δύσκολο έτσι; (ΣΗΜ: Σε ιδανικές συνθήκες τα παραπάνω θα πρέπει να γίνουν με την μότο να ακουμπά στους τροχούς και όχι στο κεντρικό σταντ και τον αναβάτη καθισμένο στην σέλα ώστε με το βάρος του να συμπιέζει την ανάρτηση όπως θα είναι και όταν θα οδηγεί στον δρόμο, αλλά είπαμε δεν ζούμε σε ιδανικό κόσμο) Καλό θα είναι να κάνουμε συχνούς ελέγχους και μόλις η αλυσίδα αρχίζει και κάνει κοιλιά να την τεντώνουμε. Μία άλλη ένδειξη είναι να τραβήξουμε έναν κρίκο που εφάπτεται του πίσω γραναζιού και να μετρήσουμε το κενό που δημιουργείτε. Αν υπερβαίνει το μισό του ύψους του δοντιού τότε είναι ώρα να βγάλουμε τα εργαλεία. Αλλά δεν το συστήνω… Το πιο ασφαλές είναι πάντα να μετράμε τα μπόσικα όπως είπαμε πιο πάνω. Αν έχουμε ξεφύγει από τα 3-4 εκ. τεντώνουμε. Αν οι ρεγουλατόροι έχουν φτάσει στο τέρμα, αν η αλυσίδα έχει τα λεγόμενα tight spots δηλ. κάποιοι κρίκοι δείχνουν κολλημένοι μεταξύ τους ή αν τα διαστήματα μεταξύ ρυθμίσεων έχουν γίνει πολύ συχνά τότε: ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΑΛΥΣΙΔΑ ΠΑΚΕΤΟ ΜΕ ΤΑ ΓΡΑΝΑΖΙΑ! Δεν αφαιρούμε κρίκους για επιμηκύνουμε την διάρκεια ζωής, δεν βάζουμε μεγαλύτερο γρανάζι για να τεντώσει πάλι η αλυσίδα, ΤΗΝ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΑ ΓΡΑΝΑΖΙΑ. Last edited by Vatraxos; 11-04-09 at 13:33. |
#
2
|
|||
|
|||
ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ
Τέλος σαν γενικές συμβουλές καθαρισμού έχω να προτείνω τα παρακάτω video. Είναι σετ από 5 βίντεο και είναι αρκετά καλά. http://www.youtube.com/watch?v=HREqf4wIukA http://www.youtube.com/watch?v=5iJ5WDHk_N8 http://www.youtube.com/watch?v=bUh93do88II http://www.youtube.com/watch?v=0K_ms8kCysk http://www.youtube.com/watch?v=JjHwB7dsi-0 Από όλα όσα θα δείτε πραγματικά θα διαπιστώσετε ότι το WD40 καθαρίζει σχεδόν τα πάντα με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Το χρησιμοποίησα και καθάρισα τις εξατμίσεις μου από την εξαγωγή μέχρι το καζανάκι. Με καλό τρίψιμο βγάζει τα πάντα... Το χρησιμοποιούμε στα μεταλλικά μέρη και όπου μαζεύεται βρομιά, λάδια, γράσο και πίσσα από την άσφαλτο και την ατμοσφαιρική ρύπανση. Μπορούμε να καθαρίσουμε τις δαγκάνες, τους δίσκους, τις αναρτήσεις και τον κινητήρα. Προσοχή, μετά την χρήση το WD40 θέλει πολύ καλό ξέπλυμα γιατί αφήνει κατάλοιπα. Η χρήση του στα φρένα απαιτεί συγκεκριμένη διαδικασία που φαίνετε αναλυτικά στα video γιατί διαφορετικά δεν τα φρενάρετε ποτέ…. Επίσης μέχρι να εξατμιστεί πλήρως, βρωμάει λίγο...... Τα πλαστικά μέρη τα γυαλίζω μετά το πλύσιμο με σπρέι σιλικόνης. Νομίζω πως κάνει πολύ καλή δουλεία και παράλληλα προστατεύει! * RTM= Read The Manual Last edited by Vatraxos; 11-04-09 at 13:34. |
#
3
|
||||
|
||||
Πιστεύω ότι είσουν
αναλυτικότατος στο θέμα αλυσίδας !!!
Όσο για το WD40 μπορεί να έχω ξοδέψει μια περιουσία, κάνει θαύματα!!! Υ.Γ. Η μυρωδιά του έχει γίνει η κολόνια μου χαχαχαχαχ
__________________
Caustic Boy With XT |
#
4
|
|||
|
|||
KettenMax
__________________
| http://www.sotos206.gr | http://www.sotos206.gr/yamahaxt660r.htm | Λόγω εγκατάληψης του photobucket, ΦΩΤΟ ΘΑ ΔΕΙΤΕ ΣΤΟ https://www.instagram.com/sotos206/ |
Sponsored Links |
#
5
|
||||
|
||||
Σώτο έγραψες!!!!!!!!
θα το προωθήσω και στο υπόλοιπο φόρουμ να το δούνε!!!! |
#
6
|
|||
|
|||
Και η special έκδοση:
http://www.youtube.com/watch?v=2eZsBUWt_9U
__________________
ROVIATANS ARE COMING!! |
#
7
|
|||
|
|||
να προσθέσω κι εγώ ένα βίντεο.
__________________
Back in stock!!!
XT660R '04 Black
|
#
8
|
|||
|
|||
Παιδιά, μια ερώτηση, αυτο που στα αγγλικα το λενε "cutting compound" η παραλαγές αυτού (T-Cut etc), που το χρισημοποιούν στο καθάρισμα, τι είναι; Πως λέγετε στα ελληνικά, ξέρει κανείς;
|
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|